مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛

28 اسفند ماه آغاز  ویژه برنامه‌های نوروزی شهر جهانی یزد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: بیش از 200 برنامه متنوع فرهنگی و هنری ویژه نوروز97 در شهر جهانی یزد اجرا می شود.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت:در ایام نوروز برنامه‌های فرهنگی متنوعی برای پذیرایی از میهمانان نوروزی تدارک دیده شده است که از جمله آنها می توان به برگزاری برنامه تحویل سال در جوار امامزادگان، اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه و مسجد جامع، برگزاری نمازجماعت در مساجد و امامزادگان، اشاره کرد.

فاطمه دانش یزدی با بیان این‌که بهره‌گیری از نمادها و آئین‌های سنتی و محلی از جمله ملاک های اجرایی برنامه های نوروزی اداره کل میراث در استان است افزود: بیش از 200 برنامه متنوع فرهنگی و هنری ویژه نوروز97 در شهر جهانی یزد اجرا می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد برپایی خیمه‌های معرفت و کودک و همچنین غرفه‌های مشاوره و پاسخ به مسائل شرعی در طرح آرامش بهاری از سوی  اداره اوقاف و امورخیریه استان، از جمله برنامه‌های این ستاد عنوان کرد.

 دانش یزدی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های عکس، نقاشی و خوشنویسی، اجرای تئاتر خیابانی در سطح شهرستان‌ها از سوی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری ورزش صبحگاهی در پارک‌های شهر و برگزاری ورش زورخانه‌ای و پهلوانی در زورخانه‌های قدیمی یزد و معرفی سالن‌های ورزشی برای اسکان اضطراری مسافرین توسط اداره ورزش و جوانان، از جمله برنامه‌های در دستور کار است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان یزد، تهیه بروشور جهت معرفی علمای مشهور یزد و اعزام مبلغ جهت اقامه نماز جماعت، انعکاس برنامه‌های روز شهرستان و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی و همچنین اجرای برنامه تلویزیونی شبانه در امامزاده سیدمحمد جعفر از سوی صداوسیمای مرکز یزد و برگزاری برنامه‌های عمو نوروز و حاجی فیروز، مسابقات فرهنگی و مجازی و مسابقات هیجانی هفت رنگ، ایستگاه‌های نقاشی را از جمله این برنامه ها اعلام کرد.

دانش یزدی گل بازی برای کودکان و جشن‌های عروسکی در نقاط مختلف استان، اجرای سرود خیابانی با موضوع شهر میراث جهانی یزد و میلاد و ولادت‌های ائمه در ایام نوروز در بناهای تاریخی و فرهنگی، انتشار ویژه نامه نوروز، اجرای جشن سیار نوروزی با همکاری گروه‌های مختلف در پارک‌ها و بناهای تاریخی، برگزاری سفره‌های هفت سین در سطح شهر، پذیرایی از مسافرین نوروزی در بافت تاریخی، برگزاری بازی‌های بومی و محلی و جشنوراه بادبادک‌های دست ساز در پارک‌ها و بوستان‌ها را از دیگر برنامه فرهنگی وهنری در این ایام برشمرد.

وی اجرای جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی در اماکن تاریخی و فرهنگی استان، تهیه ویژه نامه و نقشه گردشگری و همچنین بسته‌های فرهنگی و توزیع اقلام فرهنگی و اطلاع رسانی با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری و امکانات موجود و ترویج فرهنگ دارالعباده یزد، استقرار پایگاه‌های اطلاع رسانی و مراکز اطلاع رسانی گردشگری در مبادی ورودی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در ایام نوروز ذکر کرد.

استان یزد در کنار استانهای فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
این استان 2270 هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.

انتهای پیام/ ی

اعلام برنامه های فرهنگی و هنری ویژه نوروز97 در شهر جهانی یزد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار